tisdag 30 mars 2010

Om det börjar regna

Då jag är en varmförespråkare av sk utomhuspedagogik tar jag gitarren med mig ut. Det är ofta av flera skäl man väljer att ha sångsamling med barn. Är man ute kan det vara ett bra tillfälle att värma upp de som fryser. Vid regniga dagar blir barns händer ofta fort kalla, barnet stannar upp med sin lek och fryser därmed ännu mer.

Denna visa värmer då:

Om det börjar regna ska man klappa händerna
klappa, klappa händer, det är väldigt bra

[spoken]
Varför ska man göra så?
Slutar det att regna då?

Det vet inte jag, men händerna mår bra.
Klappa, klappa händer det är väldigt bra
klappa, klappa händer så händerna mår bra.

Om det börjar åska ska man stampa fötterna...

Om det börjar blixtra ska man knäppa fingrarna

1 kommentar:

  1. Jag letade efter texten på denna låt :)
    tack så mycket :9

    SvaraRadera